• 16 دی 95

ماساژ نقطه هیگو بیماری های زنان را درمان می کند

– اگر از اختلالات قاعدگی رنج می برید (بی نظمی، درد، قطع قاعدگی، یائسگی زودرس و عوارض آن و ..)
    – اگر دچار کیست های تخمدان هستید،
    – اگر دچار فیبروم رحمی و عارضه های ناشی از آن هستید،
    ماساژ عمیق و محکم نقطه هیگو کلید رهایی از این مشکلات است. شاید این یکی از اکتشافات ارزشمند دنیای پزشکی باشد که به همین سادگی در مقابل چشمان شما قرار گرفته است. همه می دانیم ناراحتی های قاعدگی، کیست های تخمدان و فیبروم ها و مشکلاتی از این دست و نیز عوارض ناشی از آنها تا چه حد بیماران و دولت ها را متحمل هزینه می کند، هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ درد و رنجی که بیماران متحمل می شوند. تحریک دقیق و صحیح نقطه هیگو می تواند به این درد و رنج پایان دهد.
    ابوعلی سینا دانشمند و پزشک پارسی که دارای صدها جلد کتاب است و از جمله قانون در طب که مطالب زیادی در باره ماساژ و درمان های ارتوپدی و حرکات اصلاحی از آن اوست. ماساژ از دیر باز به عنوان یک روش درمانی و شفابخش مورد استفاده قرار می گرفته چراکه ماساژ تن را از آلام و بیماری روح رهایی می بخشد و ضد استرس است.
    ماساژ درمانی در کمک به باروری افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، زنان با قاعدگی های نامنظم با افزایش گردش خون دستگاه گوارشی و سیستم ادراری-تناسلی تأثیر بسزایی دارد.
    از فواید ماساژ درمانی در دوران قبل و حین یائسگی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
    1. تغییرات منوپوز معمولاٌ از نظر اجتماعی بینهایت استرس زا می باشد. ماساژ درمانی در کاهش اضطراب و افسردگی مؤثر است.
    2. ماساژ درمانی منجر به کاهش تولید کورتیزول می شود، به نحوی که از طریق کاهش این ماده باعث کاهش علائم یائسگی مانند گرگرفتگی و اضطراب می شود.
    3. تغییرات ایجاد شده در ارگانهای تولید مثلی باعث درد ناحیه شکم و کمر درد می شود، از طریق ماساژ درمانی این نواحی درد این مناطق کاهش قابل ملاحظه ای پیدا خواهد کرد.
    4. ماساژ درمانی از طریق افزایش گردش خون باعث می شود تا خستگی، گر گرفتگی و تعریق شبانه این زنان به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

محققان در مطالعات نشان داده اند که در طی درمان با ماساژ منظم، افزایش رهایی دوپامین و سروتونین و افزایش سلولهای کشنده طبیعی و لنفوسیتها رخ می دهد و می توان نتیجه گیری کرد ماساژ برای داشتن زندگی شاد و قوی تر کردن سیستم ایمنی می تواند موثر واقع شود.